loading...

tehir

نوشته ricardo alonso - ZALDIVAR و LAURAN NEERGAARDواشنگتن (AP)مانند پیش‌بینی‌کننده گان که یک megastorm را دنبال می‌کنند، به مدل‌های آماری تکیه می‌کنند تا به پیش‌بینی تاثیر شیوع بیماری coronavirus کمک

کورش احمدوند بازدید : 16 یکشنبه 25 آبان 1399 نظرات (0)
کاخ سفید به مدل‌های آماری برای پیش‌بینی ویروس تبدیل می‌شود

نوشته ricardo alonso - ZALDIVAR و LAURAN NEERGAARDواشنگتن (AP)مانند پیش‌بینی‌کننده گان که یک megastorm را دنبال می‌کنند، به مدل‌های آماری تکیه می‌کنند تا به پیش‌بینی تاثیر شیوع بیماری coronavirus کمک کنند و سعی کنند تا حد امکان از مردم محافظت کنند.مردم می‌توانستند اولین نگاه خود را روز سه‌شنبه در پیش‌بینی‌های خود دولت ترامپ به دست آورند.تعداد زیاد مرگ‌های احتمالی تخمین زده‌شده در مدل‌های مختلف توجه رئیس‌جمهور را به خود جلب کرده‌است. او از بازگشایی کشور تا عید پاک صحبت کرد و به جای آن از آمریکایی‌ها خواست تا یک ماه دیگر در خانه بمانند و از ارتباط اجتماعی اجتناب کنند.چنین مدل‌هایی، ابزار استاندارد اپیدمیولوژی، شاخه پزشکی هستند که با چگونگی گسترش بیماری‌ها و چگونگی کنترل آن‌ها سر و کار دارد. اما آن‌ها واقعا فقط برآوردها را ارزیابی می‌کنند و نتایج با آن عواملی که the در آن قرار دارند متفاوت است. برخی از مدل‌هایی که روز به روز به روز می‌شوند ممکن است برای افراد معمولی که به دنبال قطعیت می‌گردند، آزاردهنده به نظر برسد.مشاور نیروی کار کاخ سفید دکتر دبورا فیریک و موسسه ملی سلامت دکتر آنتونی Fauci درباره این مدل‌ها در جلسات مطبوعاتی سخن می‌گویند. Fauci در روز یکشنبه به یک برآورد از ۱۰۰۰۰۰ مورد مرگ اشاره کرد. Birx توضیح داده‌است که مقامات در تلاشند تا مدل خود را اصلاح کنند.روز دوشنبه ترامپ اشاره کرد که کاخ سفید بزودی پیش‌بینی خود را اعلام خواهد کرد. او در جلسه توجیهی روز شنبه به خبرنگاران گفت ما فردا دوباره برای برخی آمار یکدیگر را ملاقات خواهیم کرد. به محض انتشار آن، انتظار می‌رود که مدل کاخ سفید به طور کامل توسط کارشناسان مستقل بررسی شود.این مدل‌ها می‌توانند از سراسر کشور در مورد مرگ و سایر نقاط داده تغذیه کنند. آن‌ها از تجزیه و تحلیل آماری برای پیش‌بینی مسیر شیوع، درنده‌خویی و تاثیر نهایی به عنوان اندازه‌گیری شده در افراد بیمار، بیمارستان‌ها گیج شده و از دست رفته استفاده می‌کنند. Fauci و Birx در مورد استفاده از داده‌های آزمایشی زمانی که کافی است صحبت کرده‌اند.بخشی از ایده این است که تلاش کنید تا به سطح جامعه نزدیک شوید، یک دیدگاه سفارشی فراهم کنید که می‌تواند به آن کمک کند.

tate و مقامات محلی . برای مثال , سن یک جمعیت محلی می‌تواند تفاوت ایجاد کند . یک مقام ارشد اجرایی گفت که دیگر جریان‌های داده مورد بررسی قرار می‌گیرند که عبارتند از : ظرفیت بیمارستان محلی , توانایی دپارتمان‌های بهداشت برای ردیابی تماس افراد مثبت , انواع کسب و کارها در یک جامعه و اینکه آیا آن‌ها می‌توانند ایمنی کارکنان را در صورت بازگشایی مجدد و مدل‌سازی اقتصادی تحت سناریوهای مختلف تضمین کنند . این مقام اطلاعاتی در رابطه با این شرط که نامش فاش نشود , در اختیار قرار داد تا درباره برنامه‌ریزی مداوم بحث و گفتگو کند . Birx گفت که نیروی کار کاخ سفید حدود دوازده مدل طراحی‌شده توسط متخصصان دیگر را بررسی کرده‌است . او توضیح داد : و بعد از یک یا دو هفته گذشته به هیات پذیرایی برگشتیم و از روی زمین کار کردیم و از گزارش واقعی پرونده‌ها استفاده کردیم . Birx طرح‌هایی را از سوی موسسه معیارهای بهداشت و ارزیابی در دانشگاه واشنگتن در سیاتل نشان داد و اظهار داشت که این مدل نزدیک به این است که متخصصان دولتی چگونه این وضعیت را می‌بینند . از صبح روز سه‌شنبه , پیش‌بینی IHME در حدود 84,000 نفر در اوایل ماه اوت پیش‌بینی شد و بیش‌ترین شمار تلفات روزانه در روز 15 آوریل رخ داد . سه روز پس از عید پاک خواهد بود . این مدل توجه را به این دلیل مورد توجه قرار داد که اولین چشم‌انداز وضعیت توسط دولت برای چند ماه آینده را ارائه کرد , براساس این که چگونه شیوع این بیماری نسبت به تلاش‌های مهار کننده مختلف در زمان‌های مختلف در سراسر کشور واکنش نشان می‌دهد . این نشان می‌دهد که چگونه شیوع بیماری با سرعت متفاوتی در ایالت‌های مختلف آشکار خواهد شد . به عنوان مثال , مدل پیش‌بینی می‌کند که در حدود یک ماه قبل در نیویورک به اوج خود برسد تا در تگزاس . مدل IHME یک مدل برنامه‌ریزی است که می‌تواند به مقامات محلی و بیمارستان‌ها برای انجام چنین کارهایی کمک کند چون بسیاری از تخت‌های ICU از هفته تا هفته نیاز دارند . دکتر کریستوفر مورای از دانشگاه واشنگتن که این مدل را توسعه داد , گفت که هیچ‌کس مجلس رقص کریستالی ندارد . هر روز به محض رسیدن داده‌های جدید به روز می‌شود . ماری امیدوار است که در حالی که این مدل به افراد حرفه‌ای کمک می‌کند , اما ماری امیدوار است که این مدل به the عمومی کمک کند .

آن‌ها درک می‌کنند که فاصله اجتماعی که در محل وجود دارد یک فرآیند طولانی است.درست مانند یک تخلیه گسترده می‌تواند زندگی‌ها را در رده ۴ طوفان نجات دهد، فاصله اجتماعی و محیط‌های بسته می‌تواند سرعت شیوع ویروس را کند کند، به این امید که بیماری و مرگ شدید ممکن است ناگهان به یک محل خاص برسد. بیمارستان‌هایی که قادر به مراقبت از بیماران نیستند، می‌توانند اوضاع را بدتر کنند.Fauci می‌گوید که مدل‌ها مفید هستند، اما حدس و گمان خوبی برای آن‌ها وجود دارد. آن‌ها شامل گستره وسیعی از نتایج ممکن، از یک سناریوی بهترین حالت به تاثیرات فاجعه‌آمیز هستند. معمولا تخمین متوسط میانه ذکر می‌شود. اما گاهی اوقات، این تصویر بدترین حالت است.Fauci می‌گوید: کاری که من دوست دارم بعنوان یک دانشمند انجام دهم، یک پزشک، یک مقام بهداشت عمومی نمی‌تواند از مدل‌ها چشم‌پوشی کند. اما برای نگاه کردن به داده‌ها همان طور که در حال تکامل است و هر کاری را که ممکن است برای کاهش آن انجام دهید، به جای اینکه بیش از حد نگران حد نهایی مدل باشید، انجام دهید.برای بسیاری از مردم، the جدید علائم خفیف یا متوسط مانند تب و سرفه که ظرف دو یا سه هفته روشن می‌شوند را ایجاد می‌کند. برای برخی، به خصوص بزرگسالان مسن‌تر و افراد با مشکلات سلامتی موجود، این بیماری می‌تواند موجب بیماری‌های شدید، از جمله ذات‌الریه، یا مرگ شود. اکثریت قریب به اتفاق مردم احیا می‌شوند.طبق آمار ارائه‌شده توسط دانشگاه جانز هاپکینز، این ویروس باعث بیماری همه‌گیر جهانی شده‌است که حدود ۸۰۰۰۰۰ نفر را بیمار کرده و ده‌ها هزار نفر را کشته‌است.

منبع
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 119
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 22
  • آی پی دیروز : 14
  • بازدید امروز : 31
  • باردید دیروز : 54
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 112
  • بازدید ماه : 332
  • بازدید سال : 1,678
  • بازدید کلی : 4,486